Ta strona nie jest wspierana przez Twoją przeglądarkę. Rekomendujemy Chrome, Safari, Edge lub Firefox.

Bezpłatna wysyłka na terenie Polski od 99 zł Paczkomaty InPost oraz kurier DPD

Koszyk

Gratulacje! Twoje zamówienie kwalifikuje się do bezpłatnej wysyłki. Brakuje 100 zł do bezpłatnej wysyłki,.
Brak więcej produktów

Produkty
Suma Bezpłatne
Koszty wysyłki oraz zniżki są podsumowane w kasie.
Kontynuuj zakupy
Jak otworzyć własną kawiarnię?

JOURNAL

Jak otworzyć własną kawiarnię?

Czerwiec, wtorkowe przedpołudnie. W powietrzu unosi się aromat świeżo parzonej kawy, a w tle słychać szum spienianego mleka przeplatany rozmowami i śpiewem Billy’ego Joela. Przez przeszklone drzwi wchodzi około trzydziestoletni mężczyzna w garniturze, na oko – project manager. Tuż za nim – dziewczyna z psem rasy border collie biegnącym od razu w stronę miski z wodą. Ktoś pyta o mleko owsiane, ktoś inny wybiera deser do kawy… Stop! Do tematu własnego biznesu trzeba podejść z głową na karku, a niekoniecznie w chmurach. Dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik o tym, jak otworzyć własną kawiarnię.

Poradnik jak otworzyć własną kawiarnię w 7 krokach

Czasy mamy, jakie mamy. Ok, inflacja może nie służy otwieraniu biznesu, ale jeśli to twoje marzenie – działaj. Jak?

Poznaj okolicę

Znajdź miejsce, gdzie kawiarnia będzie mogła rozkwitać. Zorientuj się, co to za okolica. Centrum dużego miasta? Bezpośrednie sąsiedztwo uczelni albo korporacji, która zatrudnia setki pracowników? Zaobserwuj przechodniów – zastanów się, czy ludzie będą chcieli zatrzymać się na chwilę w środku, czy też będą bardziej skłonni wziąć kawę to-go. To jest moment, w którym twoja strategia się kształtuje.

Przemyśl pomysł na lokal

Styl nowoczesny czy industrialny? Lite drewno czy kolorowe meble? Przytulnie czy elegancko? Na te pytania musisz odpowiedzieć sobie sam, bo to w końcu ty najlepiej wiesz, o czym marzysz. Ważna jest ergonomia i organizacja pracy za barem – lokal ma być po pierwsze praktyczny, dopiero po drugie ładny. Poza aranżacją wnętrza i dekoracjami, potrzebne też będą pomysły na to, jak przyciągnąć klientów. Może warsztaty z najlepszymi baristami w branży albo koncerty akustyczne? 

Policz swój budżet

Zacznij od ustalenia wszystkich kosztów związanych z uruchomieniem i utrzymaniem działalności, takich jak najem lokalu, zakup sprzętu, dekoracje, meble, zaopatrzenie, personel, marketing itp. Nie zapomnij także uwzględnić kosztów stałych, takich jak czynsz, media, ubezpieczenia i inne opłaty. Weź pod uwagę to, że lokale gastronomiczne zaczynają przynosić dochody po 2-3 latach. Pamiętaj, że oprócz kosztów początkowych, dobrze jest uwzględnić rezerwę finansową na nieprzewidziane wydatki lub ewentualne gorsze czasy twojej kawiarni.

Znajdź zaufanych dostawców

Przeprowadź badanie rynku i zbierz informacje na temat dostawców, sprawdzając ich ceny, reputację i oceny klientów. Poproś o rekomendacje innych właścicieli kawiarni i restauracji. Umów się na spotkania z potencjalnymi dostawcami i poproś o próbki produktów. Jeśli chcesz mieć w ofercie desery lub inne posiłki, ustalcie wspólnie zapotrzebowanie na konkretne produkty. Wybierz idealne ziarna, porządny ekspres i akcesoria do parzenia kawy (wszystko to znajdziesz w ofercie LaCavy).

Sanepid

Prowadzenie kawiarni wiąże się też z przestrzeganiem przepisów sanitarnych i zdrowotnych. Skontaktuj się z lokalnym Sanepidem, aby zapoznać się z obowiązującymi wymogami dotyczącymi higieny i bezpieczeństwa w branży gastronomicznej. Upewnij się, że twoja kawiarnia spełnia je wszystkie.

Pracownicy

To od pracownika zależy czy klient wróci do kawiarni, czy nie. Szukaj osób, które mają pasję do pracy z kawą. Tak, przyda się też wiedza na temat ziaren, sposobów parzenia i obsługi klienta, jednak tego wszystkiego można się nauczyć (np.na szkoleniach w LaCava). Pracownicy z pasją do kawy będą w stanie stworzyć niezapomniane doświadczenie dla klienta i przyczynić się do sukcesu twojej kawiarni. A przecież o to chodzi, prawda?

Zgłoś się po konsultacje

Podstawowa wiedza o ziarnach, sztuka latte art, metody parzenia, warsztaty marketingowe lub bardziej zaawansowane szkolenia są ważne. W końcu twoja kawiarnia ma się rozwijać! Nawet jeśli sam nie chcesz stać za barem, to powinieneś wiedzieć co i jak, żeby móc kontrolować pracowników.

A jeśli się szkolić, to u najlepszych! Daria Figaszewska to Head Baristka LaCavy i Autoryzowana Trenerka Specialty Coffee Association (AST). Jako jedna z zaledwie kilku osób w Polsce, prowadzi prestiżowe i honorowane na całym świecie certyfikowane szkolenia SCA dla aktualnych oraz przyszłych baristów i pracowników lokali. Poza szkoleniami prowadzi też konsultacje dla tych, którzy chcą się rozwijać w branży kawowej. Sprawdź tutaj, w czym Daria może pomóc tobie!

 

No i powodzenia! Kiedyś wpadniemy na kawę!

Pozostaw komentarz

Komentarze muszą zostać zaakceptowane przed publikacją